Založ si blog

Vzdušné zámky alebo Mám jedného známeho (4. )

Vážená, nad moje očakávania, veľká pospolitosť,

 

keďže ste sa rozrástli ako otvorené poklopy na poliach, rozhodol som sa, že dnes zlomím moju tendenciu odpovedať na hádanku v strede príspevku. Viete aký je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom? Švajčiari majú dieru v syroch a my v štátnej kase.

 

vzdusne zamky

Naša krajina vie naozaj skvele hospodáriť, nie je to však taká irónia ako v Helenkinom prípade.

Minule pri nej v meste zastal mercedes a chlap stiahol okienko a opýtal sa jej:

 – Slečna, idem do Talianska. Taká krásna žena určite bude mať záujem. – Vášnivo vystrčil hlavu z okna a žmurkol.

A Helenka nato:

– Samozrejme že mám. Doneste mi päť kíl pomarančov. –

 

Jej milovaný manžel zatiaľ riešil úplne iný problém. Ako obvykle si pustil svoje ústa z vodítka.

Pýtam sa ho:

– Hej, kde tak utekáš? – Zvedavo som ho zastavil.

– Ále, idem prekaziť bitku. – Kŕčovito sa usmial známy.

– No a kto sa bije? – Zamyslel som sa že kto to asi zase prehnal.

– Ja s Jožom. – Zahlásil známy a neostala po ňom ani vzdušná čiara.

 

Tak ste to videli – sú naozaj zohraní – aj Helenka, aj známy…

Situácia sa schyľovala v domácnosti známeho k naozaj vážnej téme.

– Jojoj, ja by som chcela mať takého muža, ktorý vie prať, žehliť, upratovať, prať vysávať… – Helenka sa zasnívala až tak že takmer jej ostal otlačok žehličky na nose.

– Áno? Naozaj hľadáš takú bytosť? Tak si vezmi moju mamu. – Známy sa zasmial.

 

Je tu čas sviatkov športu a známy si ich vždy užíva bezstarostne.

– Miláčik, chceš mi ešte niečo povedať pred štartom olympiády? – Známy schytil ovládač a prepol romantický program, ktorý Helenka pozerala.

– Ty ma vôbec nemáš rád. Mal si sa pozrieť na toho muža v tom televízore ako miluje

svoju ženu. – Helenka zahrala srdcevrúcu postavu vystrihnutú zo zle preloženej telenovely.

– No ale koľko mu za to platia. – Známy sa zasmial a preistotu si ešte raz prepol na športový kanál.

– Ty ma vôbec nemáš rád. Vymenil by si ma aj za fľašu rumu. – Posledný obraz divadelného predstavenia Helenky zahájila.

– Ale moja milá, za fľašku rumu. To zas nie. Veď vieš že pijem vodku. – Známy ukončil debatu.

 

S pochmúrnym zimným obdobím sú spojené aj smutné udalosti – jednou z nich bola aj smrť jeho spolužiaka.

– Pôjdeš na Martinov pohreb? – Opýtal som sa ho.

– No neviem. A pôjde vari on na môj? – Vážne zahlásil.

– Ale mohol by si ísť. Ja neverím že toto je ten správny dôvod prečo nechceš ísť. – Poznal som ho ako vlastné hodinky.

– Ale vieš, mne je trápne ísť na jeho pohreb. Jeho žena ma už pozvala dvakrát a ja ani raz. –

Smutne zaklincoval moment prekvapenia.

 

Naozaj som sa o neho trápil, pretože je vypočítavý nielen voči sebe ale aj voči svojmu okoliu. Minule prišiel k pedikúrke:

– Chcem si dať odstrániť otlaky. – Smutne zahlásil známy nervózne si vyzúvajúc topánky.

– Dobre, nech sa páči, posaďte sa. – Pedikúrka sa milo usmiala pripravujúc sa na krvavý zásah.

– Prepáčte, ešte taká jedna otázka – spustil známy – A koľko za ne dostanem? – Usmial sa a sadol si.

 

Možno sa pýtate, čo je s nevlastnou dcérou oboch rodičovských strán? Má sa dobre a má skvelé študijné výsledky. Ako napríklad minule na výtvarnej:

– Prosím ťa, poď sem dievčatko, no poď sem! – volá si učiteľka k sebe známeho dcéru. – Čo si to nakreslila? Veď to je prázdny čierny papier. – Učiteľka nasrdene hodila výkres svojej žiačke pod nos.

– Akože prázdny čierny papier? Veď to je naša čierna mačka v noci. – Usmialo sa dievčatko s očakávaním pozitívneho ohodnotenia.

 

Medzi najnezabudnuteľnejšie rozprávky na dobrú noc pre svoju dcéru určite patrí táto:

– Kde bolo, tam bolo, prišiel zajko do obchodu a opýtal sa:

– Máte hašiš? – predavačka sa začudovala a odpovedala mu:

– Nie. Skúste zajtra. –

Zajko príde druhý deň a pýta sa:

– Pani predavačka, máte už ten hašiš? –

– Nemáme zajko. – Predavačka smutne konštatuje.

Príde na tretí deň.

– Máte hašiš? – Zajka nervózne klepoce.

– Máme. – Predavačka sa úslužne usmieva.

– A máte telefón? – Zajko sa usmial.

– Máme. Načo vám bude, zajko? – Predavačka sa čuduje.

– Aby som zavolal políciu. – Nato známy zaželá svojej dcérke ničím nerušenú dobrú noc.

 

Možno sa pýtate prečo sa toto dielko volá Vzdušné zámky? No môže to mať viac vysvetlení:

1., epickejší názov mi nenapadol

2., tak sa volá firma toho známeho

3., vyvoláva to záujem opýtať sa na to

 

Vráťme sa ale opäť k našim milovaným a nádherným ženám. Minule si známy nebol istý či dodržuje jeden zo základných predpisov – či mu blikajú smerovky.

– Miláčik, prosím ťa, pozri sa či mám pustené smerovky. – Milo a nežne požiadal svoju ženu.

Tá vyšla von z auta a muž jej hovorí:

– Ale to si nemusela vyjsť von. Stačilo keby si stiahla okienko a pozrela sa zvnútra. –

– povzdychol si – No ale už dobre. Tak fungujú? – Naliehavo spustil.

Nato žena s vpísanou neistotou v tvári hovorí:

– Fungujú, nefungujú, fungujú, nefungujú…

 

Minule som s ním kecal o jeho manželstve a chcel som vedieť v akom stave sa nachádza.

– Ale teraz naozaj vážne. Tvoje manželstvo je v akom stave? – Pýtam sa ho s úsmevom na tvári pri pohári dobrého piva.

– Akože v akom rozpoložení? – Vypleštil na mňa oči ako keby sa ho pýtam na Dowjonský index.

– No áno. Či sa tam cítiš ako v Tisíc a jedna noc alebo Predposledná šanca, alebo…? – uviedol som mu niekoľko príkladov aby sa vymáčkol.

– Skôr to cítim ako iróniu osudu. – Sebakriticky ohodnotil svoj manželský zväzok.

 

Minule sme šli po ulici a musím vám povedať že je komunikatívnejší ako sa možno zdá. Po ulici išla čerstvá dvadsiatka a jemu,  ženáčovi jednému, to nedalo.

– Prepáčte, slečna, ale ten pes hryzie! – Rozhorčene sa jej pozeral do oblasti ženského dekoltu.

– Ale ja žiadneho psa nemám. – Slečna odvetila.

Po chvíli to známy nenechal len tak a odvetil:

– No dobre ale nejako som musel nadviazať rozhovor…-

 

Keby ho nepoznám tak si naozaj myslím že je Škót. Minule vbehol do lekárne a ja som ho počul aj cez to dverové okienko ako si čosi pýta.

– Dobrý deň, pani. Potrebujem niečo proti bolesti za euro. – Usmial sa na lekárničku ktorá mohla mať vyše štyridsiatky.

– No ale najlacnejšie mám len za tri eurá. – Lekárnička nastavila liek proti röntgenovo žiariacemu čítaču kódov.

– Za tri eurá? Ale ja sa chcem zbaviť bolesti nie sa zruinovať. – A smutne odišiel preč. Ale pivo vždy zabralo.

 

Druhé jeho veľké sklamanie bolo keď vyhral tritisíc eur.

Hovorím mu:

– Počúvaj a ty si prečo taký sklamaný? – povedal som pri pohľade na jeho smutnú tvár. – Veď si vyhral tri litre. – Naozaj obdivuhodný výkon po kúpe dvoch lístkov.

On sa na mňa zúfalo pozrel:

– No ale ten druhý lístok som kúpil úplne zbytočne. – Smutne poznamenal.

 

Už odmalička sme sa doberali – aj na pieskovisku. A to sme boli najväčší chválenkári na celom prieskovisku.

–  Ha a môj otec je historik. – Povedal po tom ako hodil po mne plastovú lopatku.

– No a čo. A moja teta je histerička. – Odpovedal som mu na to.

 

Ale v ich rodine častokrát išlo do tuhého. Asi o dva roky po pieskovom faux pas mi volal:

– Hej, prosím ťa, zavolaj záchranku. Babka vracala, mama sa plazila po zemi, otec sa zvíja na bruchu. Pomôžeš mi? – Naliehavo povedal do telefónu.

– No a tebe nie je nič? – Odvážne som sa ho opýtal.

– Nie, ja som za trest hríby nedostal. – Odvetil a zložil telefón.

 

No a na záver sondy do nášho detstva vám poviem ešte jednu supertajnú vec.

Keď chodieval k babke a dedkovi cez leto, chodila ho pozerať Helenka.

Starká a dedko na priedomí lúštili osemsmerovky, kým oni dvaja hore… no konverzovali.

– Stará, nejdem ich tam hore pozrieť? – Dedo nervózne vystepoval v obývačke parkety.

– Ále, dedo a ty si nepamätáš čo sme my robili v ich veku? – Babka je tiež napätá zo situácie hore ako elasťáky.

– No veď práve preto. Hneď aj poletí oknom. – Dedo sa rozbehol ku schodom.

 

Blíži sa Valentín a ja som sa rozhodol že vám dám takú malú „zaľúbenú“ hádanku.

Viete prečo sú ženské slzy také účinné?

Dozviete sa v ďalšej časti Vzdušných zámkov.

Prajem plodný veče®

 

vzprop

 

Prečítajte si aj:

PREDOŠLÉ EPIZÓDY

http://www.zabavnecitanie.eu/?cat=30

alebo na blogu www.oddelenie.blog.pravda.sk !

Ísť voliť a či nie?

24.02.2016

Ísť voliť, a či nie? Pýtajú sa dnes OBYČAJNÍ ĽUDIA. Dáme niekomu ŠANCU nájsť správny SMER, keď sa zvolebnie? Kto mi dá TIP, ktorá SIEŤ nie je iba utópia? Je ODVAHA opýtať sa, či SME RODINA alebo vládne prapodivný strach, koho voliť, ak sa stretneme pri volebných urnách. Urobíme SKOK do neznáma, alebo VZDOR preferujeme? MOST, DEMOKRATOV či ZELENÝCH zakrúžkujeme? [...]

Ráno

19.02.2016

Zrkadlo

09.02.2016

Hutné sklo a útly rám, každý má v ňom príbeh sám. Svoje detstvo, tenký diár, každé zverstvo, žitia svár. Ten kremeň, sklo optiky odhalí duše kameň, i dobroty dotyky. Vie toho viac než spovedník, odrazu nič neutajíš. Nie je žiaden záhradník, sad života sám obrobíš. Jemné vrásky, hlboké oči, uši, ktoré načúvajú duši. Na čo myslíš, keď ta hľadíš? Na [...]

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Francúzsko, hasiči, požiar

V Maďarsku zomrela jedna osoba pri požiari v domove dôchodcov

28.03.2024 11:17

Pravdepodobnou príčinou požiaru bolo fajčenie v posteli, vyšetrovanie však ešte prebieha.

Illinois, police

Útok nožom v Illinoise si vyžiadal štyroch mŕtvych a päť zranených

28.03.2024 10:46

Podozrivého muža policajti zadržali. Motív útoku nebol bezprostredne známy.

Mário Špilberger

Štatistiky blogu

Počet článkov: 69
Celková čítanosť: 269650x
Priemerná čítanosť článkov: 3908x

Autor blogu

Kategórie