Založ si blog

Vzdušné zámky alebo Mám jedného známeho (nová zábava na internete) 9.

Slnko sa nám na pretrhnutom lane vyšplhalo na oblohu a padlo zas za oblaky. Preto sú tu Vzdušné zámky.

 

Hádanky a hlavolamy, čo majú spoločné s nami? Hádanka posledná bude odhalená.

Viete čo má spoločné osobák a rýchlik? Jednoduché. Koľajnice!

vzdusne zamky

 

Hovorí dcéra môjho známeho:

– Tatóó, chytila som päť múch – tri samičky a dvoch samčekov. – chváli sa dcérka.

Známy unavený z roboty vyvalený na fotelke zahundre:

– A ako vieš že ktorí sú samčekovia a ktoré nie? – otec zvedavo kurizuje.

– No veď tí dvaja samčekovia sedia na fľaši a chľastajú a tri samičky okolo nich lietajú. – dcérka pohotovo odpovedá.

 

Životná filozofia môjho známeho: „Cigarety sú jed. Ale keď nie sú je to otrava!“

 

Ako redaktor – amatér som minule išiel okolo okresného súdu a zahral som sa na novinára. Pýtam sa odsúdeného:

– Pane, pane… Prečo vás zatkli? – nesmelo sa ho pýtam.

– Ále dali mi  tri roky za to že som vbehol do protismeru. – sklamane odpovedal.

– Opačný pruh síce nie je v súlade s dopravnými predpismi ale tri roky za takýto, povedzme si, drobný priestupok je trochu sila, nie? – snažil som sa zo seba dostať maximum.

– To máte pravdu. Veď to auto ani nebolo moje! – zaklincoval situáciu.

 

Dcéra toho istého známeho ako vždy mi rozprávala aký je jej otec vrcholový športovec.

– Mário, pozor. Môj ocko má zlato v golfe, plávaní a aj lyžovaní. – s nadšením hovorí.

– Zlato v takýchto športoch? Veď je fajčiar a keď má zbehnúť po pivo tak už ho láme. – zamyslel som sa a investigatívne som odpovedal: – Takže tvoj ocko je športovec? – milo som sa opýtal.

– Nie, zlodej! – s úsmevom odpovedala.

 

Verte či neverte, ten človek má skutočne kontakty! Minule hral s jedným popredným slovenským golfistom. Prišiel domov a žena mu hovorí:

– Prečo si tak chytro doma z golfu? – zvedavo sa pýta.

– A ty by si hrala s podvodníkom? – zasmečoval otázkou známy.

– No to určite nie. – Helenka odpovedala.

– No veď to že ani on nie! – vytiahol si nohy na fotel a ako obvykle, zaspal.

 

Pri jedle u známych:

– Dcérka naša. Zapamätaj si že najviac nehôd sa stáva v kuchyni. – ocko poučuje svoju jedinú dcéru.

– No veď vidím. Zopár som ich už zjedla! – dcéra zdesene konštatuje pri pohľade do taniera.

 

Aj u šľachtičnej na dvore je opäť veselo – tentokrát v stajni:

– IIIII – háááá – skonštatoval jeden kôň

– Kvak – odpovedal prekvapujúco druhý kôň

– To čo malo znamenať? Ako si predstavuješ to kvak? – osopil sa prvý kôň.

– Čo ako ako? Kvak! Učím sa cudzie jazyky! – poznamenal jazykovozdatný kôň z druhého bloku.

 

Po tomto zážitku prišla šľachtičná k doktorovi:

– Pán doktor, ja mám utkvelú predstavu že som sliepka. Viete, ja som počula ako sa dva kone rozprávajú po žabsky! Neviete, prečo si myslím že som sliepka? – šľachtičná smutne hovorí.

– Neviem, ale vysvetlíme si to po tom ako dosedíte na tom vajci! – odpovedal s úsmevom.

 

Helenka máva zas iné problémy. K doktorom nechodí, nekradne… A práve to je jej problém.

– Pani predavačka, no pozrite sa na ten kabát. Na visačke je napísané že je nepremokavý! – Helenka drzo vybehla na sprostredkovateľa obchodu.

– Na visačke je naozaj napísané… No, pani, ale to len visačka je nepremokavá! – skonštatoval predajca.

 

Učiteľ sa pýta známeho dcéry:

– Koľko strán má pyramída? – učiteľ skúša pri lavici.

– Podľa mňa dve. Vnútornú a vonkajšiu! – milo skonštatovala.

 

Tá sa potom rozprávala so spolužiačkou o domácej strave.

– Jój, môjmu otcovi ešte aj čaj prihorí! – sťažuje sa kamoška dcéry známeho.

– No a z hemendexu môjho otca aj záchod dostane zápchu! – smutne sa vystatuje dcéra.

 

Učiteľ sa na slovenčine pýta:

– Aký je to čas: Na pohovke sedí veľryba? –

Zodvihne sa dcéra známeho a odpovedá:

– Najvyšší čas poslať mamu do kúpeľov! –

 

Učiteľ prekvapene položil ďalšiu otázku:

– Povedzte mi ako to pokračuje ďalej: ja idem, ty ideš … –

Prihlási sa opäť kto iný ako dcéra známeho a odpovedá:

– Nezostane tu ani noha! – a posadila sa

 

Minule sme išli s mojim známym na montáž tých jeho kávomatov a cestovali sme vlakom. Potreboval som ísť na tie luxusné záchody vo vlaku. Vrátil som sa a známy mi obsadil fleka.

– Hej, hej. Sedíš na mojom mieste. – zdesene som poznamenal no potom som pochopil že asi bude haluz keď zistí že … no!

– Dokáž mi že sedím na tvojom fleku! – s úsmevom si čítal noviny.

– Mal som tam nalepenú žuvačku! – pohotovo som odpovedal.

 

Šľachtičná má na návšteve svoju neterku z piateho kolena a sú spolu pri jazierku.

– Teta, prečo hádžeš do jazierka špagety? – pýta sa chytrá malá šľachtičná.

– Aby som odplašila žraloky. – odpovedá s úsmevom šľachtičná.

– Ale tu žiadne žraloky nie sú!! – dcérka nervózne poskakuje.

– No vidíš? To preto lebo tam hádžem špagety! – šľachtičná sa milo usmiala.

 

Bolo pred Vianocami a táto malá sa modlila vo svojej izbe.

– … a neuveď nás do pokušenia ale zbav nás zlého amen. – v tom zvýšila hlas a povedala – Ježiško, dones mi bicykel. –

Šľachtičná to začula a hovorí:

– Zlatko, nemusíš tak kričať, Ježiško nie je hluchý. – šľachtičná kričí spoza televízora.

– Ježiško nie ale ty áno! – odpovedala malá.

 

My so známym sme prespali v spacom vozni a uprostred noci sme zistili že už dlho stojíme.

V tom som vybehol von a pýtam sa sprievodcu.

– Prečo stojíme? – s úsmevom som sa ho spýtal.

– Vám stojí ale mne nie! – smelo odpovedal.

– Ále, nepýtam sa na toto. Pýtam sa na vozeň. Prečo stojíme? – od zimy som podupkával.

– Lebo vymieňame vozeń. – odpovedal.

Pokojne som si išiel ľahnúť no keď som sa o hodinu a pol zobudil boli sme stále na tom istom mieste.

Opäť som vybehol von a pýtam sa sprievodcu.

– Prečo ešte stále stojíme? – nervózne som sa opýtal.

– Veď som vám povedal že vymieňame vozeň. – sprievodca odvetil popri tom ako si miešal kávu.

– To nejako dlho. – odpovedal som mu.

– Viete, hľadáme niekoho kto dá viac ako tri fľašky vodky. Dáte viac? Vozeň je váš. – aj sprievodcovia majú obchodného ducha.

 

Nervózne som vošiel do vozňa a ten sa zrazu pohol. Známy spal ako zabitý… O chvíľu mu zazvonil budík a pýta sa ma:

– To kto mi dal slimáka do postele?? – vyčítavo sa pozrel na mňa – Prečo slimáka?  – dezorientovane sa opýtal.

– Potkana som vonku nenašiel! – veselo som odvetil.

 

… na záver toho dnešného dielka, hádanka:

Viete čo vznikne skrížením poštového holuba a ďatla?

 

Verte či neverte, dozviete sa nabudúce. 

Ísť voliť a či nie?

24.02.2016

Ísť voliť, a či nie? Pýtajú sa dnes OBYČAJNÍ ĽUDIA. Dáme niekomu ŠANCU nájsť správny SMER, keď sa zvolebnie? Kto mi dá TIP, ktorá SIEŤ nie je iba utópia? Je ODVAHA opýtať sa, či SME RODINA alebo vládne prapodivný strach, koho voliť, ak sa stretneme pri volebných urnách. Urobíme SKOK do neznáma, alebo VZDOR preferujeme? MOST, DEMOKRATOV či ZELENÝCH zakrúžkujeme? [...]

Ráno

19.02.2016

Zrkadlo

09.02.2016

Hutné sklo a útly rám, každý má v ňom príbeh sám. Svoje detstvo, tenký diár, každé zverstvo, žitia svár. Ten kremeň, sklo optiky odhalí duše kameň, i dobroty dotyky. Vie toho viac než spovedník, odrazu nič neutajíš. Nie je žiaden záhradník, sad života sám obrobíš. Jemné vrásky, hlboké oči, uši, ktoré načúvajú duši. Na čo myslíš, keď ta hľadíš? Na [...]

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 08:14

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

Mário Špilberger

Štatistiky blogu

Počet článkov: 69
Celková čítanosť: 269694x
Priemerná čítanosť článkov: 3909x

Autor blogu

Kategórie