Založ si blog

Vzdušné zámky II. (1. ) Veselé rozprávanie o živote

Je tu čas na utorkovú popoludňajšiu pohodičku. Vychutnajte si ju s dobrými vtipmi.

Viete čo je vrcholom humoru? Nie je to sice pokračovanie Vzdušných zámkov v novej druhej sérii ale ak budete pozorne čítať dokonca, odpoveď si vás nájde medzi riadkami.

Za ten čas, čo Vzdušné zámky a ja s nimi, sme oddychovali, vo Vzdušných zámkoch sa diali veľké veci.

 vzdusne zamky

Najstarší obyvateľ mestečka oslavoval stodvadsiate narodeniny. Hovoril:

– Žil som striedmo, nepijem veľa, nad mieru nefajčím a s celou mojou rodinou žijeme striedmy život. –

Zrazu bolo z dvora počuť veľký hluk ako keď sa stíhačky predbiehajú pod Slnkom.

– Nebojte sa nič, milí ľudia. To len spitý dedo ide od frajerky. – … a to som ešte nedodal že pán bol Gruzínec.

 

Môj známy sa rozhodol že urobí správnu vec pre bezpečnosť svojej obce. Prihlásil sa do bezpečnostného spolku G-11. Jeho kariéra však skončila skôr ako sa začala.

Na začiatku prvého stretnutia im hovorí generál:

– Kto si dnes pil, môže ísť rovno domov. – prísne skonštatoval generál.

Známy však nič nenechal na náhodu a zahlásil:

– Pán veliteľ; to tu s Rexom chcete slúžiť sám? – usmial sa a odkráčal vdiaľ.

 

Naša veľavážená pani šľachtičná, vlastným menom Knochtilda, familiárne nazývaná aj kňažná, sa zasnúbila s istým mužom o ktorom sa povrávalo že je inak orientovaný. Ona to tak pochopila. Pretože na ulici ho stretla ako išiel s  chlapom a tomuto potenciálnemu snúbencovi sa postavil. Ten vedľaidúci ho ihneď zahriakol:

– Ešte sme len tri dni doma zo svadby v Las Vegas a ty ma už podvádzaš? – skonštatoval sparling partner.

 

A vzali sa! Už s ďalším.

 

V onú svadobnú noc nič nebolo… Na druhý deň navštívil svojho lekára. A prečo nič nebolo? Pochopíte…

– Pán doktor, tak som tu. Viete ako je dobre po tom čo ste predpísali tie lieky? Báječne mi je. – vychvaľuje sa chlapec v pruhovanom tričku.

– Tak teda tie lieky čo som vám predpísal zabrali? – usmial sa lekár na mladého chalana.

– Samozrejme. Keď som prišiel v noci z hotelového baru v celkom slušnom náleve tak sa stará ani neprebudila. – veselo oznámil mladík.

 

Môj známy mal vtedy úplne iné problémy. Prestával fajčiť a tak si to kompenzoval tekutou formou stravy – dobrým pivom. Aby ukázal, že je dobrý manžel, tak zobral svoju manželku aj dcéru do ZOO.

Keď odchádzali von, známy bol veľmi, preveľmi unavený. O únave jeho Helenky nepochybujem.

– Miláčik, mohol by si zobrať malú teraz ty? Ja ponesiem fľašu. – Helenka prosí v mene svojej preťaženej chrbtice.

– No to určite. Nemáš rozum? A čo keby ti spadla? – nervózne odvetil známy.

 

Náš spoločný známy odišiel na niekoľko rokov do zahraničia a keď sa vrátil späť, tak sa vrátil úplne vymenený. Tak teda povedal čo ho najviac zmenilo.

– Tak, chlapci, predstavte si… Už dvadsať rokov nepijem! – pochválil sa so svojim extraabstinentským výkonom.

Známy mu na to odvetil:

– Čože? Ty už oslavuješ striebornú svadbu? – začudovane sa pozrel s pivom v ruke.

 

Lenže v onen večer sa strhla dosť nepríjemná bitka. Do krčmy prišli policajti a vyšetrovali krčmára… Známy aj s druhým známym dopíjali čo ostalo a ja som počúval ich rozhovor.

Policajt sa pýtal krčmára:

– Prečo ste ich nevyhodili keď sa začali biť? – policajt si listoval v záznamoch a sám vedel že v tejto krčme je to vždy problémové.

– Lebo vyhodili oni mňa! – smutne odpovedal krčmár.

 

Známy prišiel domov, pomaly si ľahol (tiež uplatňoval „uspávaciu“ metódu bisexuálneho chlapca na šľachtičnú). Keď sa ráno zobudili, pýtal sa Helenky:

– Helenka, nerobil som hluk keď som večer ľahol do postieľky? – vyzvedá známy.

– Ty nie. Ale tí štyria čo ťa doniesli áno. – Helenka sa prehodila na druhý bok a dospávala ťažký návrat svojho manžela.

 

Viete aký majú známi krásny dom? Je to dvojposchodový domček klasického formátu, architektúra typu „SVO“ – stromy v oknách a za domom im vedie jedna nádherná romantická železničná trať, ktorá ich každý večer krásne ruší pred spaním (to bude asi dôvod prečo sa môj známy pred večerom zastaví v krčme na nejaké slovíčko). Vôbec ich vlakový ruch za záhradou neruší; iba každý večer vedú rozhovor:

– Miláčik, kam ide ten vláčik? – deprimovane sa klipkajúc očami vypytuje Helenka.

– Do Európy. – známy pohotovo odpovedal.

– A ako vieš že do Európy? – Helenka sa zívajúc opytuje.

– Prečo do Európy? Lebo u nás nezastavil. – s úsmevom odpovedá známy.

 

Na druhý deň ráno prišla ďalšia várka klebiet.

– Miláčik, vieš o tom, že Karol odišiel od svojej ženy? – Helenka sa naširoko zahryzla do paradajky.

– Áno? Nehovor a prečo? – začudovane sa pozerá známy hryzajúc papriku.

– Vrátil sa k nej manžel. – s úsmevom dodala Helenka.

 

Veľmi rád si spomínam na časy, kedy môj známy myslel na niečo iné ako na pivo – myslel na peniaze. A o pár riadkov sa k tým časom trochu vrátime.

 

Ale viete predsa len čo je vrcholom humoru?

– Keď niekto pošteklí žiarovku tak že sa celé Gabčíkovo rozrehoce.

 

Známy bol ako zamestnanec štvrťroka vybraný, aby šiel montovať tie svoje kávomaty do Francúzska.

Keď sa vracal späť, chcel si vziať pamätnú fľaštičku francúzskeho koňačiku. Pred nástupom do lietadla sa ale musel podrobiť kontrole. Na hranici sa ho pýtali:

– Čo je to za fľaštičku? – opytuje sa ho ochrankár.

– To je Lurdská voda, prosím. – pohotovo odpovedá známy ukazujúc na čarovnú fľaštičku.

Ochrankár k tomu privoňal a povedal mu:

– Ale veď to je pravý päťhviezdičkový francúzsky koňak! – zakričal na celé letisko.

– Zázrak, to je zázrak! – začal kričať známy.

 

Už zo dvakrát sa mi stalo, že som musel pozývať na pivo práve ja. Pýtam sa známeho:

– Ty máš teraz nejaké ekonomické problémy? – otvorene som sa ho opýtal.

– Mám veľké problémy. Vieš. Teraz som predal toho nášho strážneho psa. – známy sa so svojim psom lúčil ťažko. Bolo to na ňom vidieť. A tlačilo ho to aj na mechúri.

– Ty si hádam nepredal tú svoju dogu!! – vyčítavo som na neho vypúlil okále.

– Ale nie. Toho čierneho dlhosrstého tvora na dvore. – ešte smutnejšie dodal.

– No a kto bude teraz strážiť dom? Čo ak vás vykradnú? Kto bude štekať keď prídu lumpovia?

– spýtal som sa.

– Tak budem štekať ja. – vytiahol zapaľovač a namieril si to von aby v sebe vydusil žiaľ.

 

Nedá mi to nevrátiť sa k tomu ich nádhernému domu. Minule o tom aj padla reč.

Vyzvedám:

– Prečo ti tú Helenku tak čudne oslovuješ že ty môj slimáčik? – zvedavo sa pýtam.

– To je jednoduché. To ju tak volám odvtedy ako sme sa spoznali. Preto slimáčik lebo má vlastný dom! – surovo odvetil.

 

Šľachtičná sa so svojim novomanželom (nabudúce však už budú rozvedení) vybrali do lesíka.

Mladý ju vášnivo obletuje a hovorí:

– Miláčik, ako ti je? Dobre? – starostlivo hovorí chlapec.

– Celkom dobre sa cítim. Ale rozmýšľam ako som mohla večer tak rýchlo zaspať… – ženská nerozumie zákonu o rýchlom, predpísanom uspatí.

– No, miláčik. A dobre sa ti sedí? – po chvílke ticha sa opäť opýtal.

– Dobre, dobre… – Žena zaľúbene odpovedá.

– A cítiš to čo ja? – romantika graduje.

– Samozrejme, keby si vzal baterku tak v tom nesedíme. – zdesene sa postavila žena.

 

No a na záver niečo z Helenkinho klebetníka. Tá má teraz iné problémy ako chodiť po parkoch, krčmách a svadbách. Respektíve, rada by šla na sestrinu svadbu.

Sestra jej ukazuje nápadníka na fotke:

– No tento je bohatý, starý, plešatý, tlstý… – zdesene hovorí sestra Helenke.

– No dobre. Ale nezabúdaj že tu dole je napísané že už mal dva infarkty. – s úsmevom argumentuje Helenka.

 

Viete prečo v Škótsku žijú ľudia tak dlho?

Odpoveď získate v ďalších Vzdušných zámkoch. Zatiaľ pa!

Ísť voliť a či nie?

24.02.2016

Ísť voliť, a či nie? Pýtajú sa dnes OBYČAJNÍ ĽUDIA. Dáme niekomu ŠANCU nájsť správny SMER, keď sa zvolebnie? Kto mi dá TIP, ktorá SIEŤ nie je iba utópia? Je ODVAHA opýtať sa, či SME RODINA alebo vládne prapodivný strach, koho voliť, ak sa stretneme pri volebných urnách. Urobíme SKOK do neznáma, alebo VZDOR preferujeme? MOST, DEMOKRATOV či ZELENÝCH zakrúžkujeme? [...]

Ráno

19.02.2016

Zrkadlo

09.02.2016

Hutné sklo a útly rám, každý má v ňom príbeh sám. Svoje detstvo, tenký diár, každé zverstvo, žitia svár. Ten kremeň, sklo optiky odhalí duše kameň, i dobroty dotyky. Vie toho viac než spovedník, odrazu nič neutajíš. Nie je žiaden záhradník, sad života sám obrobíš. Jemné vrásky, hlboké oči, uši, ktoré načúvajú duši. Na čo myslíš, keď ta hľadíš? Na [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Takmer 100 dronov a rakiet. Masívny ruský útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 10:02

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Mário Špilberger

Štatistiky blogu

Počet článkov: 69
Celková čítanosť: 269701x
Priemerná čítanosť článkov: 3909x

Autor blogu

Kategórie