Založ si blog

ODDELENIE 2014: Falošný tovar (2. ) prvá časť

Svitá na obrovský prúser – ktosi vymenil všetky tovary v predajni za „fejkové“ podobizne a Iveta má novú známosť cez zoznamku. Martin potajme začal so svojou tajnou neresťou.

MILAN: (vystrašene) Áno, pane Smrečku. Hneď to pujdu vyřídiť. 
MARTIN: Pán riaditeľ, a prečo vy hovoríte po poľsky?
MILAN: (nervózne) Ako po poľsky? Veď to bolo po nemecky! 
(sadol si a chytil sa za hlavu) Martin, strašný prúser. Toto nie je snáď možné.
Volal mi Smreček, jeden z majiteľov spoločnosti, že sa mu donieslo, že v našom
obchode predávame fejky. 
MARTIN: Ale to určite nie je možné, predsa. Veď máme dodacie listy, ďalekopisy,
skladové karty, sedmové karty. Všetko na porádku.
MILAN: No asi nie. Počúvaj, ak to do dvoch dní nevyriešime, tak nás zatvoria.
MARTIN: To ako nás? Dvoch?
MILAN: Nie nás. Ale obchod!

Servác s Irenou majú plné ruky telefónov.
SERVÁC: (telefonuje) Nazdar, Jožo. ešte hľadáš tú novú „Virpúlku“ do obchodu?
Vedel by som ti ponúknuť tak šesť kusov. Ako že takéto nechceš? Veď to ti šetrí životné prostredie aj ruky. Keby máš prať ručne tak ti tie mydlá rozožerú ruky až po lakte. 
Typ? 10 852. To máš deväťtisíc rokov dopredu. Jednu ti viem dať za deväťstopäťdesiat eur. 
Ako kus. A toto máš špičkový tovar. Nie ako tuna v obchode. A bez DPH. 
(po chvíli) No nič. Tak čav.
IRENA: Ani tebe sa nepodarilo nič predať?
SERVÁC: Keby len to. Ešte aj tí Lakatošovci čo to v noci vymieňali v tom obchode ma naháňajú za peniazmi.
IRENA: Tak im daj každému kartón tých keksov čo tam ešte máš a máš to vybavené. Veď máme tu šesť rodín a každá z nich má osem detí. Budú ti vďačnejší keby im dáš keksy.

SERVÁC: To iste. Odkedy vyšiel ten antidiskriminačný zákon, tak ich už nemôžem živiť ani za polievku.

IRENA: (zazvonil jej telefón) Áno, máme ponorné mixéry. Desať kusov? Dobre. Dnes poobede.

SERVÁC: (nervózne) To čo si spravila? Veď my žiadne ponorné mixéry nemáme.

IRENA: Choď mi napustiť vaňu.

SERVÁC: Ty sa chceš teraz kúpať? Veď je roboty. Treba vybrať motory z práčok. Idem si urobiť štvorjadrový počítač.

IRENA: Nejdem sa kúpať. Vyskúšame čo tie robotické mixéry urobia keď ich ponoríme. Pretože mám pocit, že tento nákup bude ich posledný.

 

Martin vypĺňa úvodný dotazník

MARTIN: (šomre si) Vek 23, hmotnosť 47,5, výška 172,5, farba vlasov – má, miery – jedna ku trom.. No a záľuby?

IVETA: (vbehla s Filipom) Tak si predstav že nielenže zmizli všetky modely práčok A++, ale aj modely A+.

MARTIN: Ináč, aj ja mám A+.

IVETA: Ty máš doma práčku A+?

MARTIN: Čo? Akú práčku? Ja mám krvnú skupinu A+. Aj som chodil darovať krv. No teraz už nechodím lebo som sestričke všetky plyšáky v čakárni zafarbil od krvi.

IVETA: Veď to bolo tvoje najväčšie hobby. To si si fakt mohol nájsť niečo lepšie.

MARTIN: (snorí) A čo napríklad také lepšie? Akože napríklad?

IVETA: Ja osobne ešte stále hrávam bedminton. Súťažne.

MARTIN: (nenápadne píše, číta si a smeje sa)  Hrávam bedminton a veľmi ma to vzrušuje. Hlavne ten košík v rakete.

IVETA:  Naozaj som ho hrala súťažne. A vždy som vyhrala. Každú štvorhru.

MARTIN: (smeje sa) A čo si vyhrala? Piate miesto?

Ísť voliť a či nie?

24.02.2016

Ísť voliť, a či nie? Pýtajú sa dnes OBYČAJNÍ ĽUDIA. Dáme niekomu ŠANCU nájsť správny SMER, keď sa zvolebnie? Kto mi dá TIP, ktorá SIEŤ nie je iba utópia? Je ODVAHA opýtať sa, či SME RODINA alebo vládne prapodivný strach, koho voliť, ak sa stretneme pri volebných urnách. Urobíme SKOK do neznáma, alebo VZDOR preferujeme? MOST, DEMOKRATOV či ZELENÝCH zakrúžkujeme? [...]

Ráno

19.02.2016

Zrkadlo

09.02.2016

Hutné sklo a útly rám, každý má v ňom príbeh sám. Svoje detstvo, tenký diár, každé zverstvo, žitia svár. Ten kremeň, sklo optiky odhalí duše kameň, i dobroty dotyky. Vie toho viac než spovedník, odrazu nič neutajíš. Nie je žiaden záhradník, sad života sám obrobíš. Jemné vrásky, hlboké oči, uši, ktoré načúvajú duši. Na čo myslíš, keď ta hľadíš? Na [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Mário Špilberger

Štatistiky blogu

Počet článkov: 69
Celková čítanosť: 270748x
Priemerná čítanosť článkov: 3924x

Autor blogu

Kategórie