ODDELENIE: Zlodej (2. )

31. marca 2014, Mário Špilberger, Nezaradené

 

 
Do mesta prišiel cigaretový kontraband a v obchode úraduje zlodej. Zamestnanci hľadajú súvislosti. Čítajte pokračovanie sitkomu na čítanie Oddelenie od autora zábavných formátov Mária Špilbergera. Oddelenie prináša nové zábavné príbehy jeho členov. Veľkoobchod má ťažké ráno. Irena: (naschvál silno buchla dverami) Dobré ráno, ľudia moji. Martin: (buchol po stole) Au, čo ma budíš? Veď mi ide gebuľu roztrhnúť. Bože, to je opica. Irena: Ja ti dám opicu. No a koho to je problém; môj? Martin: Ako prepáčte, Irenka, ale aj váš. Vy ste mi totiž najviac lievali. Vy mi už radšej nič nedávajte! (prichádza Milan) MILAN: (nervózne) Tak toto si niekto sakramentsky odserie. Dnes v noci z nášho obchodu zmizlo osem fliaš kvalitného rumu z Pezinka.

oDDelenie

Veľkoobchod má ťažké ráno.

IRENA:

(naschvál silno buchla dverami) Dobré ráno, ľudia moji.

MARTIN:

(buchol po stole) Au, čo ma budíš? Veď mi ide gebuľu roztrhnúť. Bože, to je opica.

IRENA:

Ja ti dám opicu. No a koho to je problém; môj?

MARTIN:

Ako prepáčte, Irenka, ale aj váš. Vy ste mi totiž najviac lievali.

Vy mi už radšej nič nedávajte!

(prichádza Milan)

MILAN:

(nervózne) Tak toto si niekto sakramentsky odserie. Dnes v noci z nášho obchodu zmizlo osem

fliaš kvalitného rumu z Pezinka.

MARTIN:

(milo prekvapený) My otvárame veľkoobchod v Pezinku? Veď tam sa predáva poväčšine len víno.

(dáva si obklad na čelo) Naozaj vám neviem povedať kto by tie fľaše mohol ukradnúť.

(pije čistú vodu) Alebo vypiť.

 

(VČERA VEČER)

IVETA:

(obťažuje Martina a ožrato hovorí) Martin, možno by som si to s tebou ešte zopakovala.

MARTIN:

(začal sa smiať) Ja viem čo by sme mi mohli zopakovať. Tieto tri predošlé kolá. Lej.

(pije) To čo je? Laudove emisie CO2 pred haváriou?

IRENA:

(usmieva sa) Ľudia a poviete mi čo vlastne oslavujete?

MARTIN:

(koktavo) Oslavujeme pracovné úspechy po pracovnej dobe.

Nalej ešte z tej marhule nech mi z toho ožltne

(zasmial sa) nos.

IRENA:

Lenže v práci a s alkoholom z nášho obchodu.

MARTIN:

(máva rukou) No a čo? Aj tak je kradnutý.

Naši bodyguardi toho obchodníka s rumom napchali do suda a odkotúľali

až do Majcichova.

IVETA:

Pozrite sa na toto: Toto je prázdny pohárik. A to je warning.

MARTIN:

(nahlas sa smeje na prichádzajúceho Filipa) Aha a jeden warming ide.

FILIP:

(pozdravil sa a spadol) Dobrý večer.(počuť buchot fliaš) Plávajúca podlaha.

MARTIN:

Počuli ste to? Ten zvuk je veľmi podozrivý. (vystrašene) Čo ak ide šéf?

FILIP:

Aspoň si pripije s nami.

MARTIN:

(usmieva sa) Musí; lebo o chvíľu idem do telky. Robiť vyhlásenie o tom cigaretovom kontrabande,

ktorý postihol všetky obchody okolo. (nalieva a pije) Na zdravie! (padol) Jau!

JÚLIA:

(triezva krúti hlavou) Je toto možné? Plávajúca podlaha? Veď sú tu obkladačky.

 

NA DRUHÝ DEŇ RÁNO:

MILAN:

Naozaj, Martin? Naozaj mi nevieš povedať kto by mohol tie fľaše vypiť?

MARTIN:

(hodil vreckovku do umývadla) Dobre, tak ja vám to poviem.

Ja si myslím že sa nám sem do skladu vlámali tí bezdomovci, ktorým to čučo v tej vývarovni

nestačilo.

IVETA:

(pošepla) Martin, nebolo by lepšie priznať to?

IRENA:

No počúvam.

MARTIN:

To tá pravá nastražuje uši. Tá pravá, ktorá nás pozvala, vraj toto hento, dajte si.

IRENA:

Dobre;  priznám sa. Chcela som to na nich hodiť, ale oni naozaj pili niečo iné.

MARTIN:

Samozrejme, mali sme marhuľovicu; maďarskú z Oravy. Ale dnes som sa rozhodol,

že s alkoholom radšej končím. Musím si nájsť niečo iné pretože mi to teraz stojí niekde

minimálne v podžalúdkovej žľaze. Alebo pankrease.

MILAN:

Áno? Takže ste oslavovali a pili. A bezo mňa; však?

MARTIN:

(vtieravo) Bez vás ale na vás.

MILAN:

(nervózne) A to vyhlásenie je kde?

MARTIN:

Ééšte ho nevysielali.

IRENA:

(zvedavo) A prečo?

MARTIN:

Vy čo tu zalamujete rukami ako keby ste boli v nejakej vitríne za kosákom a kladivom?

Preto to neodvysielali pretože to ešte nenahrali!

 

Za Milanom prichádza dávny kamarát.

VASIL:

Koho to tu nevidím; mäkkého mekky slovenského obchodníctva, Milana Kratochvíla.

MILAN:

(naradostene) Aurel, kamarát môj. (zarazil sa) Prepáč, pomýlil som sa.

Sme biznismeni. Čo ti nalejem?

VASIL:

(usmial sa) Nič. Prišli sme obchodovať a nie piť. Ak toto predám tak sa ožeriem ako činčila.

Počúvaj ma. Špičkové ruské cigarety – štyri kartóny za vymakanú cenu. Bednička v cene dvoch,

teda ako dvojbedničiek.

MILAN:

Nie sú náhodou tie cigarety nejaké čudné?

VASIL:

(zasmial sa) Okrem toho že sú v azbuke? Nie.

MILAN:

Nebude to niečo také ako ten rum z Pezinka? Sú tie cigarety naozaj z Ruska?

VASIL:

Išli aj cez Rusko… Sú z Ukrajiny dovezené takou chutnučkou audinkou.

MILAN:

Rovno mi povedz že sú pašované.

VASIL:

(nahlas sa zasmial) Neokolkovaným cigaretám na kolky nepozeraj.

 

Martin pracuje na svojom vyhlásení.

MARTIN:

(číta si sám pre seba) Vážené zákazníčky, vážení zákazníci. Informácia o tom, že sa v našom veľkoobchode kradne je mýlna a práve preto sa nemusíte báť o svoj majetok. Súčasný i budúci.

Ale aj napriek tomu si svoje košíky a kočíky nenechávajte bez dozoru.

(pozerá na Júliu) Myslíš že to je veľmi presvedčivé? Nemal by som trochu upustiť od toho majetku?

JÚLIA:

(venuje sa pilníkovaniu nechtov) Urob ako chceš.

MARTIN:

Ja naozaj neviem načo si pilníkuješ tie nechty keď si ich večer v járku zase zlomíš?

(prichádza Milan)

MILAN:

(usmieva sa) Dobrý deň. Priniesol som vám niečo exkluzívne.

JÚLIA:

(prehrabáva sa v cigaretách) Šéfe, ale to sú cigarety; tisícky cigariet.

MARTIN:

Ja som vedel že dnes natrafím na nejakú novú neresť. Šéfe, Júlii to nedávajte; tá už pije!

Dajte to mne.

MILAN:

Lebo ty si ozaj abstinent. Radšej mi povedzte kto z vás tu vie po rusky?

MARTIN:

Ja viem iba po anglicky; počúvajte: He is the Madona, he is the Madona, never, never, never, never

had people I really good feeling.

JÚLIA:

Ja viem po rusky. (pozerá na krabičku) Ale toto sú naozaj nejaké čudné znaky.

Po rusky viem ale toto je nejaké čudné, tie znaky. To nebude po rusky; to je azbuka.

MILAN:

Píše sa tu niečo také že fajčenie spôsobuje smrť alebo rakovinu pľúc.

MARTIN:

(buchol po stole) Takže tí ukrajinci zase zavádzajú.

Tak spôsobujú rakovinu pľúc alebo smrť? Nech si láskavo vyberú;

(zapaľuje si cigaretu) To aby človek nefajčil. Alebo nezačal.

JÚLIA:

Martin, veď ty fajčíš prvý krát v živote. Ja by som osobne z tých cigariet niečo vzala.

Napríklad tento pakel.

MARTIN:

Ó, naša Julka bude konečne niečo fajčiť. To je krásne.

Ja si idem zatiaľ do obchodu zobrať nejaké kekse.

MILAN:

Martin? A ty si nevezmeš pakel? Na skúšku?

MARTIN:

(pretvaruje sa) Ale prosím vás, čo by som ja robil so stodeväťdesiatimi cigaretami?

JÚLIA:

Fajčil?

MARTIN:

Dobre; tak vezmem si celú bedničku. Ale len na skúšku.

MILAN:

Dobre a keď ideš do veľkoobchodu tak vezmi aj tieto tri krabice do výkladu; nech sa to rýchlo minie.

MARTIN:

Skvelý odhad. Nech to fízli nevidia. Veď ani nebudú. Sú predsa vypnuté semafory.

 

O dve hodiny.

JÚLIA:

Tieto cigarety sú naozaj celkom chutné. To my keď sme ešte so školou boli v rusku na cigaretách

tak boli také drahé že stáli v korunách toľko ako tieto v eurách.

FILIP:

Keď už sme pri tom, tak nie koruny ale marky, hej?

Ak mal niekto pochybnosti že tieto cigarety sú pašované tak o ne práve prišiel.

JÚLIA:

Ale prestaň. Ani nepiješ, ani nefajčíš, tak buď užitočný aspoň tým že budeš ticho.

MARTIN:

(vedie dnu Vasila) Ty zlodej jeden zlodejský. Takže kradnúť sa ti zachcelo?

VASIL:

Ale ja som naozaj nekradol. Ja som si len obzeral tovar zblízka.

MARTIN:

Áno? Zblízka? Z tašky, však? Nepoviem keby si otvoril jednu kolu a vypil ju pred zaplatením.

FILIP:

Ale aj to je krádež.

MARTIN:

Ja vám všetkým poviem čo je krádež. Normálny človek si nemôže kúpiť trinásť čokolád.

(kričí) Trinásť čokolád si kúpi len zlodej!

VASIL:

Prečo zlodej? Aj ja som si ich kúpil. Veď boli za dobrú cenu.

Jéj a čo to máte na tom stole?

MARTIN:

Daj preč tie tvoje hnusné dlhé do mäsa prerastené paprče. To sú moje cigarety.

My si teraz zapálime a kým dáme dole celú krabičku ty sa pekne priznáš.

(zapálil si) Tento zlodej nám ukradol trinásť čokolád, dva dežodorandy,

kľúč na matice a skrutky kolies a iný automotosúčiastkársky tovar,

dva pakle toaleťákov a štyrikrát radler. To sa nehanbíš takto kradnúť?

VASIL:

Ale ja som chcel ísť k pokladni.

MARTIN:

Si využil, čo? Si si myslel že keď nejdu semafory že ani mne moje očné nočné senzory sa nehýbu?

Si na omyle. A poriadne veľkom. A k pokladni? Najprv záchodom a potom východom, však?

Cez záchodové okná.

VASIL:

Niekto do mňa fakt vonku nabúral tak som sa k tej búračke ponáhľal.

MARTIN:

Naozaj? Takže k búračke ponáhľal, hej? Čo už tam také vyriešiš?

Či si si to tam chcel sám pozbierať alebo rýchlo autom zdúchnuť aj s našim tovarom?

VASIL:

Ale ja som v tom aute mal peňaženku a teraz mi zhorelo.

(pozerá na stôl) A vy tu máte pašované cigarety; chcete mať problém?

MARTIN:

Kto by si už len všímal kolky, prosím ťa.

Dal som ich do výkladu a už sa všetky tri krabice minuli.

JÚLIA:

A prečo by sme mali mať problém? Veď my sme tam tie krabice nedali.

MARTIN:

(zapaľuje si ďalšiu cigaretu) No my naozaj nie. Alebo možno áno.

VASIL:

A keby sme sa dohodli že na to celé zabudneme, lebo s vami sa nedá dohodnúť;

ja by som vám priniesol z airbagov za bedničku tých cigariet a zabudneme na celý tento incident?

MARTIN:

Ja neviem či som dobre počul.

VASIL:

No dobre; dám vám za veľkú bedňu. Ale rýchlo to spotrebujte lebo som tam ešte nenalepil kolky z ukrajinskej colnice.

MARTIN:

Dobre;  nejako to vyriešime.

(vchádza Milan)

MARTIN:

Šéfko, idete práve včas. Tento Kvasil ukradol tie tri fľašky čo uchybovali z výkladu,

(pchá si cigarety z bedničky do vrecák) a ešte nám chcel aj ponúknuť tieto cigarety

ako protiudavačské.

MILAN:

Prosím? Aký Kvasil? Veď toto je predsa Aurel – môj bývalý spolužiak.

JÚLIA:

Vy myslíte toho Aurela, dvojča tuto Kvasila, ktorý na tej audine havaroval pred obchodom a popoludní s ním bude posledná rozlúčka?

MILAN:

(smutne) Je mi ľúto že ti zomrel tvoj brat. Úprimnú sústrasť. Nech mu je popol ľahký.

VASIL:

(smutne) To mi nebol brat. (zarazil sa) To mi bolo dvojča. Boli sme ako také dve vajcia.

MARTIN:

(pošepol Júlii) To s tým bratom si si vymyslela, však?

JÚLIA:

Aspoň nám tu nechajú tie cigarety. Veď ani on chudák neukradol tie fľašky. Jednu otvoríme

dnes večer.

MARTIN:

Ty si teda potvora. Ale ja nepijem. (zamyslel sa) No tak trochu si dám. Aj tú druhú.

MILAN:

Ale čo ak policajti nájdu všetky tie cigarety v tom aute? Vlastne  to nerozoznajú popol od tých cigariet.

VASIL:

Je to tragédia. Vyhorelo to. Všetko zhorelo do tla.

MARTIN:

(pozerá z okna) Nemám ten pocit. Požiar bol uhasený a z auta policajti vynášajú vo vreciach cigarety.

Pašované cigarety a telo tam žiadne nie je!

VASIL:

No nič, musím ísť ja vybaviť nejaké veci okolo pohrebu.

MILAN:

Žiaden pohreb! Chcel si nás oklamať. Takto nám pedávať pašované cigarety?

MARTIN:

Prečo predávať? Veď on nám ich dal aby sme ho nenatreli šmolkom!

VASIL:

Nechám vám tu ešte jednu bedničku ak ma nebonznete.

MARTIN:

(veselo) Berieme! Bedničku.

MILAN:

Dobre, nebudeme to riešiť. Choď zadným východom. Akurát cez mesto vezú kotnú kravu tak sa tam pri nej niekde v tom návese schováš.

MARTIN:

(vtipne) Ináč včera som čítal vraj kravám trávi aj keď sú kotné. A viac. A v klietkach najviac.

Odporúčam ľahnúť si pod ňu.

MILAN:

Martin, ty už nerečni. Vlastne, choď urobiť živý vstup do telky nech sem tí fízli neprídu robiť raziu.

(TV)

MARTIN:

(urýchlene zahasil cigaretu a kašle od zadymenia)

Vážení občania, zákazníci a spotrebitelia, občianky, zákazníčky a spotrebiteľky!

Hovorí sa že pod lampou je najväčšia tma. To si možno pomysleli viacerí z vás keď pred našim obchodom zhliadli tabakový dymový kontraband dymiť. Ten však nefiguruje v našom veľkoobchode ani náhodou, keďže my, nefajčíme. Zároveň by sme však preventívne chceli poprosiť našich zákazníkov aby u nás v akcii zakúpené cigarety urýchlene spotrebovali v tichu a teple svojho domova,

keďže sa chystá ochladenie. Veľkoobchod sa týmto úplne dištancuje od akýchkoľvek obvinení zo šírenia pašovaných a neokoľkovaných cigariet.

clip_image002

NOVÉ časti už od APRÍLA!